Den har en længde på ca. 230 m, et frihøjdekrav på 6,0 m og broen etableres som en ”tvillingebro” med 2 adskilte og parallelt-liggende brodæk i pladsstøbt efterspændt beton. Hvert brodæk støbes og efterspændes i 2 sektioner.

Området omkring Tvis Å er et naturbeskyttet §3-område, som på et større areal af byggepladsen hverken må drænes eller betrædes. Næsten tilsvarende Odins Bro har Per Aarsleff derfor frembygget en arbejdsbro på stålpæle henover å-løb og vådområde.

Af dræningshensyn funderes broen i spunsindfatninger som udgraves og udstøbes under vand. Når beton”proppen” er hærdet tømmes spunsen for vand, hvorefter de permanente brofundamenter udføres. Efter etablering af en interimsvæg på de permanente fundamenter, trækkes spunsen før vægstøbningen, og sætningerne herfra udlignes i væggenes højde.

Den første bro skal afleveres i november 2016, hvor den skal bruges til jordtransport i forbindelse med motorvejsprojektets videre forløb. Når denne er støbt trækkes støbestilladset ud til nabodækket, hvor det genbruges. Sidste bro skal stå færdig ultimo 2017.

Contact
Bjarne Ibsen

Bjarne Ibsen

Vice President Onshore
Thomas Holst

Thomas Holst

Area Manager
Peter Seielstad Nielsen

Peter Seielstad Nielsen

Business Development